پزشک خصوصی پزشک خصوصی .

پزشک خصوصی

اختلالات جنسی در مردان و زنان

اختلال جنسی یکی از مشکلات رایج در بین مردان و زنان است که می تواند ناشی از مشکلات جسمی و شرایط پزشکی مانند: بیماری قلبی و عدم تعادلات هورمونی یا مشکلات روانی همچون: اضطراب، افسردگی و اثرات مربوط به ضربه های عاطفی گذشته ، مصرف الکل و مواد مخدر باش . در مقاله ی مربوط به اختلال عملکرد جنسی بطور مفصل درمورد عوامل ایجاد کننده این اختلال صحبت کردیم که در صورتی این اختلال شناخته می شود که بطور مزمن دیده شود و در آن مقاله به چهار نوع اختلال جنسی که به عنوان دسته ی اصلی این اختلالات بشمار می روند، اشاره کردیم که در ادامه این ۴ اختلال اصلی را برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

 

چهار نوع یا دسته اصلی اختلال عملکرد جنسی وجود دارد:

اختلالات میلی در روابط جنسی

اختلال میل جنسی در اصل علاقه به رابطه جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد که به نام اختلالات میل جنسی یا کم میلی جنسی گفته می شود. طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان سطوح پایین استروژن و تستوسترون می تواند باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شود، همچنین تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و انواع بیماری های جسمی مانند: دیابت و بیماری قلبی و غیره، بیماری های روانی و مشکلات عاطفی، بازداری های جنسی، خستگی، ترس، افسردگی و اضطراب و سایر موارد می توانند باعث کاهش میل جنسی چه در خانم ها و چه در آقایان شود. عموماً اختلالات میلی در آقایان به شکل پایدار به شکل رویاپردازی جنسی بدون میل به رابطه جنسی بروز می کند.

اختلالات برانگیختگی در روابط جنسی

اختلالات برانگیختگی جسمی در حین فعالیت جنسی، اینکار را دشوار یا غیرممکن می کند که این امر می تواند هم در آقایان و هم در خانم ها رخ دهد. شایع ترین نوع این اختلال در آقایان اختلال نعوظ است. هنگامی که فردی دچار اختلال برانگیختگی در روابط جنسی می شود، ممکن است به فعالیت جنسی علاقه مند باشد، اما مشکل این است که نمی تواند از رابطه جنسی خود رضایت کامل را بگیرد.

 

 

اختلالات *** در رابطه جنسی

اختلالات *** در رابطه جنسی شامل فقدان *** یا *** تاخیری است. این یک مشکل رایج در زنان است که البته می تواند در مردان نیز رخ دهد. درد در حین فعالیت و رابطه جنسی، استرس، خستگی، تغییرات هورمونی و کاهش میل جنسی می تواند منجر به تاخیر یا عدم *** شود. در مردان زمانی که آنها نتوانند انزال را کنترل کنند و این مسلئه پیش از رضایت کامل از رابطه جنسی اتفاق بیافتد (در چنین شرایطی شروع دخول تا انزال بسیار کوتاه است) انزال زودرس می گویند.

درد در حین مقاربت می تواند هم آقایان و هم خانم ها را تحت تأثیر قرار دهد. در زنان، درد ممکن است به دلیل خشکی واژن، واژینیسموس (بیماری که بر عضلات واژن تاثیر می گذارد)، عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، تغییرات هورمونی در دوران یائسگی، انقباظ غیر ارادی عضلانی در زمان ورود غیر مجاز می باشد تناسلیبه واژن و سایر شرایط ایجاد شود. در مردان، درد ممکن است ناشی از بیماری پیرونی (آسیب فیزیکی به غیر مجاز می باشد تناسلی)، عفونت‌هایی مانند عفونت ادراری، پروستاتیت و عفونت‌های مخمری، تبخال تناسلی و بیماری‌های پوستی باشد.

اگر علائم یا علائمی از هر نوع اختلال عملکرد جنسی دارید حتماً با پزشک خود صحبت کنید . درمان‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در مشکلات معمولی و سطحی جنسی کمک کنند. بطور مثال استفاده از ژل لوبریکانت پایه آب انیگما می تواند اختلالات جنسی شما را بهبود بخشد.

 


برچسب: انزال زودرس، اختلالات جنسی، ژل تاخیری، کم میلی جنسی، اختلال ارگاسم، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۱:۲۵ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)