پزشك خصوصي پزشك خصوصي .

پزشك خصوصي

همه چيز درباره *** زنان

برخلاف برخي از حيوانات، انسان ماده مي تواند در هر زماني از ماه كه مي‌خواهد رابطه جنسي داشته باشد، و براي تخمك گذاري و يا باردار شدن مجبور نيست به *** برسد.

*** زنانه مي تواند بسيار لذت بخش باشد كه در طول فعاليت جنسي با شريك اتفاق مي‌افتد. اما دانشمندان هنوز مطمئن نيستند كه آيا *** مزاياي بيشتري دارد يا خير.

چرا زنان به *** مي رسند؟

فوايد *** مردانه كاملا مشخص است. مردان براي بارور كردن يك زن بايد اسپرم خود را در واژن او قرار دهند. نتيجتا *** مردانه يك هدف تكاملي واضح را دنبال مي كند.

اما هدف از *** زن كمتر مشخص است. محققان فوايد بالقوه بي‌شماري را مطرح كرده‌اند، اما تعداد كمي از آنها مورد آزمايش قرار گرفته‌اند، و هيچ كدام پشتيباني علمي قطعي ندارد.

گرچه، هر كاري كه بدن انجام مي دهد هدف مشخص و واضحي براي ما ندارد. دانشمندان فوايد تكاملي برخي از اين صفات را درانسان ها، همچنان كشف نكرده اند.

مطالعه‌اي در سال ۲۰۱۶ نشان مي‌دهد كه *** زنانه ممكن است هيچ مزيت تكاملي آشكاري نداشته باشد و حتي ممكن است يادگار زماني باشد كه هورمون‌هاي مرتبط با *** براي تخمك‌گذاري و باروري زنان ضروري بودند.

با اين حال، *** مي‌تواند اهداف مهمي داشته باشد. لذتي كه مي تواند ايجاد كند زنان را به داشتن رابطه جنسي تشويق مي‌كند. در نتيجه اين مسئله پيوند با شريك جنسي را نيز تقويت كرده، كه مزاياي تكاملي بسيار مهمي مي‌تواند به حساب بيايد.

در طول *** چه اتفاقي مي افتد؟

در هنگام برانگيختگي، جريان خون در اندام تناسلي افزايش مي يابد و باعث مي شود آن ناحيه حساس تر شود.

با افزايش برانگيختگي، ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس فرد نيز افزايش مي‌يابد. با نزديك شدن به لحظه ***، عضلات ممكن است منقبض يا اسپاسم شوند. بسياري از زنان در طول *** دچار اسپاسم ماهيچه اي ريتميك در واژن مي شوند.

مراحل *** زنان:

۱: هيجان، كه در طي آن برانگيختگي ايجاد مي شود

۲: پلاتو، كه در طي آن برانگيختگي افزايش يافته و سطح آن كاهش مي يابد

۳: *** كه باعث احساس لذت شديد مي شود

۴: پايان برانگيختگي

بسياري از زنان مي توانند پس از رفع *** مجدداً (بلافاصله) به *** برسند، اين در حالي است كه مردان معمولاً قبل از رسيدن به *** مجدد نياز به يك دوره استراحت (حدودا ۱۵ دقيقه) دارند.

در حالي كه اينترنت مملو از مطالبي است كه عنوان مي‌كند *** باعث بهبود پوست، مو و سلامت كلي بدن زنان مي‌شود، اما شواهد علمي كمي وجود دارد كه نشان دهد *** فوايد خاصي براي سلامتي دارد.

اما *** لذت بخش است و لذت خودش از فوايد مهم سلامتي است. رابطه جنسي لذت‌بخش مي‌تواند خلق و خوي و روحيه فرد را بهبود بخشد، استرس را كاهش دهد، ايمني بدن را تقويت كند و روابط زناشويي و عاطفي را بهبود بخشد.

زنان براي باردار شدن نيازي به *** ندارند. با اين حال، تعداد محدودي از شواهد نشان مي دهد كه *** ممكن است باروري را افزايش دهد.

به عنوان مثال، يك مطالعه بسيار كوچك با منبعي معتبر، تحقيقاتي كرد كه آيا پس از *** زنانه حفظ و نگه‌داري بهتري براي اسپرم وجود دارد يا خير.

در حالي كه نتايج مطالعات اين را تاييد كرد، اما اثبات كامل اينكه بدن زن پس از *** مي‌تواند بهتر اسپرم را حفظ كند، به مطالعات بزرگتر با كيفيت بالاتر نياز دارد.

باورهاي غلط رايج:

۱:زناني كه نمي توانند به *** برسند درگيرمشكلات رواني هستند.

در حالي كه تروما، مسائل مربوط به رابطه، و مشكلاتي در سلامت ذهن و روان مي‌تواند *** را دشوارتر كند، اما بسياري از افراد با نگرش‌هاي جنسي سالم و داشتن روابط خوب هنوز با مشكلاتي در رابطه با *** روبرو هستند.

*** يك واكنش فيزيكي و رواني است در نتيجه مشكلات گوناگون سلامتي مي تواند لذت بردن از رابطه جنسي و تجربه *** را دشوارتر كند.

برخي از افراد به دليل خشك بودن واژن به *** رسيدن برايشان دشوار مي‌شود. اين امرممكن است در هنگام مصرف داروهاي ضد بارداري هورموني، يا در طول يا بعد از زايمان، يا به دليل يائسگي هم اتفاق بيفتد.

۲:زنان نمي توانند *** واژينال داشته باشند.

۳:زنان براي رسيدن به *** بايد عاشق باشند.

۴: شريك زندگي مي تواند تشخيص دهد كه آيا يك زن به *** رسيده است يا خير.

هيچ راهي براي تشخيص اينكه يك زن به *** رسيده است يا نه بدون اينكه از او بپرسيد وجود ندارد.

اگر نتوانيد به *** برسيد چه؟

ناتواني در رسيدن به *** يك مسئله رايج است و ممكن است به دلايل مختلفي رخ دهد. برخي از افراد ممكن است نوع مناسبي از تحريك را در طول رابطه جنسي دريافت نكنند، در حالي كه برخي ديگر ممكن است تروماي مرتبط با رابطه جنسي را تجربه كرده باشند. بعضي‌ها هم ممكن است فقط علاقه نداشته باشند.

مطالعاتي چندين عامل را شناسايي كرد كه خطر اختلال عملكرد جنسي را افزايش مي دهد.

از جمله:

مشكلات رابطه

استرس

مسائل مربوط به سلامت روان

مسائل مربوط به سلامت فيزيكي

مشكلات دستگاه تناسلي، مانند درد لگن

سابقه سقط جنين

سابقه ختنه زنان

سوء استفاده جنسي

مذهبي بودن، شايد به دليل شرم و انگ جنسي

همين مطالعه چندين عامل را كه تجربه جنسي را بهبود مي بخشد شناسايي كرد.

از جمله:

ورزش

محبت و توجه روزانه از طرف شريك زندگي

داشتن تصور مثبت از بدنتان

آموزش جنسي

ارتباط صميمي با شريك زندگي

در شرايطي  كه تروما يا آسيب‌هاي روحي يا مشكلات رابطه‌اي، *** را دشوار مي‌كند، يا زماني كه فرد از رابطه جنسي يا خواسته‌هاي خود احساس شرم مي‌كند، داشتن مشاوره فردي يا زوجي مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۸:۲۲ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)