پزشك خصوصي پزشك خصوصي .

پزشك خصوصي

هر آنچه كه بايد در مورد جوانسازي واژن بدانيد

باورش سخت است كه چيزي به ظاهر ناچيز مانند سطح هورمون توليد مثلي شما مي تواند تأثير عميقي بر سلامت واژن و مجراي ادرار شما داشته باشد. اما به هر شكل هر زني پس از زايمان و يا يائسگي با كاهش سطح استروژن – چه موقت و چه پيش رونده – رو به رو است و مي تواند تأثير زياد آن را بر زندگي روزمره خود حس كند.

علت آن اين است كه استروژن علاوه بر تنظيم چرخه قاعدگي شما و كمك به تضمين باروري بدن شما، همچنين نقش بسيار مهمي در حفظ سلامت بافت هاي واژن و مجراي ادرار ايفا مي كند.

دكتر پيتر وايس، متخصص جوانسازي واژن در مركز بهداشت زنان Rodeo Drive در بورلي هيلز، كاليفرنيا است. دكتر پيتر وايس به عنوان يكي از تنها سه مربي ملي ليزر درماني موناليزا تاچ، متخصص سلامت واژن در سطح ملي است كه به ساير پزشكان نحوه استفاده از موناليزا تاچ را آموزش مي دهد.

اگر از خشكي واژن و ساير مشكلات مرتبط با هورمون رنج مي‌بريد، اين مطلب را بخوانيد تا بدانيد چگونه موناليزا تاچ مي‌تواند به بازيابي حالت ارتجاعي، رطوبت و عملكرد طبيعي واژن تنها در سه جلسه سريع كمك كند.

 

استروژن و سلامت واژن

سطح استروژن شما در اواخر سي سالگي يا اوايل چهل سالگي شروع به كاهش مي كند، دقيقا مدتي قبل از اينكه به يائسگي فكر كنيد. همانطور كه اين روند در دهه چهل شما تسريع مي شود، احتمالاً پريود شما سبك تر، كوتاه تر و كمتر خواهد شد. شما رسماً حدود يك سال پس از توقف كامل چرخه به يائسگي رسيده ايد.

اگرچه يائسگي اغلب با علائم ظاهري مانند گرگرفتگي، تعريق شبانه، افزايش وزن و تغييرات خلقي همراه است، سطوح پايين استروژن نيز مي‌تواند تأثير عميقي بر بافت‌هاي واژن و مجراي ادرار شما داشته باشد و باعث ضعيف‌تر شدن و عدم تعادل آنها نسبت به قبل شود.

به همين دليل است كه بسياري از زنان يائسه نيز خشكي مزمن واژن، درد در حين مقاربت، بي اختياري ادرار و ساير مشكلات واژن و ادرار را تجربه مي كنند كه مي تواند زندگي روزمره را سخت كند.

با اين حال، يائسگي تنها زمان درزندگي يك زن نيست كه تغيير سطح استروژن مي تواند اين علائم آزاردهنده را ايجاد كند.

زنان جوان تر نيز ممكن است تحت تأثير خشكي طولاني مدت واژن و ساير علائم مرتبط با هورمون پس از زايمان يا در دوران شيردهي قرار گيرند. سطح استروژن همچنين مي تواند با استرس مزمن، سيگار كشيدن، نوشيدن بيش از حد الكل، برخي داروها و درمان سرطان كاهش يابد.

ليزر درماني: يك درمان ترميمي

در گذشته، درمان جايگزيني هورموني (HRT) راهي براي درمان اثرات استروژن پايين بود. اگرچه HRT مي تواند مفيد باشد، اما اين يك اقدام كوتاه مدت است كه براي همه، از جمله زنان جوان و زنان با سابقه سلامت خاص، ايمن نيست.

خوشبختانه، پيشرفت‌ها در فناوري ليزر درماني باعث شده است كه HRT در رسيدگي به مشكلاتي كه مي‌تواند بر سلامت واژن و ادرار شما تأثير بگذارد، كمتر ديگرمرتبط باشد.

MonaLisa Touch از فناوري ليزر CO2 فراكشنال براي درمان ايمن و موثر آتروفي واژن و جلوگيري از عوارض آن استفاده مي كند، بنابراين ديگر لازم نيست براي مقابله با خشكي واژن به HRT متوسل شويد يا به روان كننده هاي نامرتب اعتماد كنيد.

ليزرتراپي جهت درمان مسائل زير انجام مي‌شود:

خشكي واژن، سوزش يا خارش

مقاربت دردناك يا اختلال عملكرد جنسي

عفونت هاي مكرر واژن

استرس، اصرار يا بي اختياري مخلوط ادرار

عفونت هاي مزمن دستگاه ادراري


برچسب: خشكي واژن، ژل روان كننده، جوانسازي واژن، ارگاسم زنان، اختلالات جنسي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۹:۱۴ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)

اختلالات جنسي در مردان و زنان

اختلال جنسي يكي از مشكلات رايج در بين مردان و زنان است كه مي تواند ناشي از مشكلات جسمي و شرايط پزشكي مانند: بيماري قلبي و عدم تعادلات هورموني يا مشكلات رواني همچون: اضطراب، افسردگي و اثرات مربوط به ضربه هاي عاطفي گذشته ، مصرف الكل و مواد مخدر باش . در مقاله ي مربوط به اختلال عملكرد جنسي بطور مفصل درمورد عوامل ايجاد كننده اين اختلال صحبت كرديم كه در صورتي اين اختلال شناخته مي شود كه بطور مزمن ديده شود و در آن مقاله به چهار نوع اختلال جنسي كه به عنوان دسته ي اصلي اين اختلالات بشمار مي روند، اشاره كرديم كه در ادامه اين ۴ اختلال اصلي را براي شما بيشتر توضيح خواهيم داد.

 

 

چهار نوع يا دسته اصلي اختلال عملكرد جنسي وجود دارد:

اختلالات ميلي در روابط جنسي

اختلال ميل جنسي در اصل علاقه به رابطه جنسي را تحت تأثير قرار مي دهد كه به نام اختلالات ميل جنسي يا كم ميلي جنسي گفته مي شود. طبق تحقيقات انجام شده توسط پزشكان سطوح پايين استروژن و تستوسترون مي تواند باعث كاهش ميل جنسي در مردان و زنان شود، همچنين تغييرات هورموني، شرايط پزشكي و انواع بيماري هاي جسمي مانند: ديابت و بيماري قلبي و غيره، بيماري هاي رواني و مشكلات عاطفي، بازداري هاي جنسي، خستگي، ترس، افسردگي و اضطراب و ساير موارد مي توانند باعث كاهش ميل جنسي چه در خانم ها و چه در آقايان شود. عموماً اختلالات ميلي در آقايان به شكل پايدار به شكل روياپردازي جنسي بدون ميل به رابطه جنسي بروز مي كند.

اختلالات برانگيختگي در روابط جنسي

اختلالات برانگيختگي جسمي در حين فعاليت جنسي، اينكار را دشوار يا غيرممكن مي كند كه اين امر مي تواند هم در آقايان و هم در خانم ها رخ دهد. شايع ترين نوع اين اختلال در آقايان اختلال نعوظ است. هنگامي كه فردي دچار اختلال برانگيختگي در روابط جنسي مي شود، ممكن است به فعاليت جنسي علاقه مند باشد، اما مشكل اين است كه نمي تواند از رابطه جنسي خود رضايت كامل را بگيرد.

 

 

اختلالات *** در رابطه جنسي

اختلالات *** در رابطه جنسي شامل فقدان *** يا *** تاخيري است. اين يك مشكل رايج در زنان است كه البته مي تواند در مردان نيز رخ دهد. درد در حين فعاليت و رابطه جنسي، استرس، خستگي، تغييرات هورموني و كاهش ميل جنسي مي تواند منجر به تاخير يا عدم *** شود. در مردان زماني كه آنها نتوانند انزال را كنترل كنند و اين مسلئه پيش از رضايت كامل از رابطه جنسي اتفاق بيافتد (در چنين شرايطي شروع دخول تا انزال بسيار كوتاه است) انزال زودرس مي گويند.

درد در حين مقاربت مي تواند هم آقايان و هم خانم ها را تحت تأثير قرار دهد. در زنان، درد ممكن است به دليل خشكي واژن، واژينيسموس (بيماري كه بر عضلات واژن تاثير مي گذارد)، عفونت هاي دستگاه ادراري (UTIs)، تغييرات هورموني در دوران يائسگي، انقباظ غير ارادي عضلاني در زمان ورود غير مجاز مي باشد تناسليبه واژن و ساير شرايط ايجاد شود. در مردان، درد ممكن است ناشي از بيماري پيروني (آسيب فيزيكي به غير مجاز مي باشد تناسلي)، عفونت‌هايي مانند عفونت ادراري، پروستاتيت و عفونت‌هاي مخمري، تبخال تناسلي و بيماري‌هاي پوستي باشد.

اگر علائم يا علائمي از هر نوع اختلال عملكرد جنسي داريد حتماً با پزشك خود صحبت كنيد . درمان‌هايي نيز وجود دارند كه مي‌توانند به شما در مشكلات معمولي و سطحي جنسي كمك كنند. بطور مثال استفاده از ژل لوبريكانت پايه آب انيگما مي تواند اختلالات جنسي شما را بهبود بخشد.

 


برچسب: انزال زودرس، اختلالات جنسي، ژل تاخيري، كم ميلي جنسي، اختلال ارگاسم، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۱:۲۵ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)