پزشك خصوصي پزشك خصوصي .

پزشك خصوصي

خشكي واژن و درمان آن

خشكي واژن مي تواند دلايل فيزيكي يا رواني داشته باشد

روانكاري واژن اغلب با سطح هورمون استروژن مرتبط است كه در مراحل مختلف زندگي تغيير مي كند.

داروها (از جمله كنترل بارداري هورموني) ممكن است باعث خشكي واژن شوند

شما مي توانيد زندگي جنسي شاد و سالمي داشته باشيد حتي اگر ترشحات طبيعي واژن شما كم باشد.

خشكي واژن شايع، اما قابل درمان است و در هر سني ممكن است رخ دهد. علائم آن ممكن است شامل احساس سوزش، ناراحتي يا خارش واژن، ترشحات غير طبيعي واژن، يا درد در حين رابطه جنسي باشد.

دلايل مختلفي براي خشكي واژن وجود دارد، چه رواني و چه فيزيولوژيكي.

چه در طول فعاليت جنسي خشك‌تر از آنچه دوست داريد باشيد، هستيد و يا به دليل خشكي واژن، ناراحتي عمومي‌تري را تجربه مي‌كنيد، ما در اين مقاله برخي از دلايل و راه‌حل‌هاي احتمالي را مطرح مي‌كنيم:

۱: خشكي واژن و سطح استروژن

هورمون استروژن به مرطوب نگه داشتن واژن و حفظ ضخامت پوشش واژن كمك ميكند.

بدن شما استروژن كمتري توليد مي كند:

در زمان يائسگي

بعد از بچه دار شدن، به خصوص در صورت شيردهي
داروهايي كه با تنظيم هورمون هاي توليد مثلي تداخل دارند، مانند داروهايي كه سرطان سينه يا برخي از آگونيست‌هاي هورمون آزاد كننده گنادوتروپين را درمان مي كنند.
برداشتن تخمدان ها، شيمي درماني يا پرتودرماني لگن
درمان خشكي واژن
اگر فكر مي كنيد خشكي شما مي تواند ناشي از سطوح پايين استروژن باشد، چندين گزينه درماني وجود دارد: مرطوب كننده ها يا روان كننده هاي واژن، كرم يا *** استروژن موضعي واژينال، درمان سيستميك استروژن (و پروژسترون)، يا گاهي اوقات تعديل كننده هاي انتخابي گيرنده استروژن. به دكتر خود مراجعه كنيد تا بدانيد بهترين گزينه براي شما چيست.
روان كننده هاي ساخته شده با آب يا سيليكون را مي توان با كاندوم هاي لاتكس و ديافراگم استفاده كرد. محصولات مبتني بر روغن، مانند روغن كودك، روغن معدني يا روغن‌هاي گياهي براي استفاده داخلي سالم نيستند و احتمالاً به كاندوم‌هاي لاتكس آسيب مي‌رسانند و آن‌ها را در پيشگيري از بارداري يا بيماري‌هاي مقاربتي كاهش مي‌دهند.

يك مطالعه منتشر شده در مجله Obstetrics and Gynecology نشان داد كه زناني كه از ژل روغني به عنوان روان كننده استفاده كرده بودند، بيش از دو برابر بيشتر از افرادي كه از آنها استفاده نمي كردند، احتمال ابتلا به واژينوز باكتريايي داشتند. لوسيون هاي دست يا بدن نيز اصلا توصيه نمي شود، زيرا مي توانند براي بافت هاي واژن تحريك كننده باشند.

اگر ترجيح مي دهيد از چيزي طبيعي استفاده كنيد، از استفاده از محصولات غذايي مانند روغن زيتون يا روغن نارگيل خودداري كنيد زيرا اين امر مي تواند منجر به عفونت‌هاي قارچي يا واژينوز باكتريايي شود. در عوض، يك روان كننده بر پايه آب مانند روان كننده انيگما را امتحان كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۱:۴۵ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)

انزال زودرس و درمان آن

انزال زودرس يكي از اختلالات جنسي در آقايان است كه در ابتداي شروع رابطه‌ي جنسي و به سرعت اتفاق مي افتد و فرد را به *** مي رساند. طي تحقيقات انجام شده توسط پزشكان اين حوزه، مشخص گرديده كه انزال زودرس در كمتر از يك دقيقه و بعد از دخول اتفاق مي افتد كه همين امر در صورت تكرار مي تواند موجب استرس و نگراني در آقايان گردد.

در چنين شرايطي و در صورت داشتن انزال زودرس بهتر است در اولين فرصت به پزشك مراجعه كنيد. پزشك با بررسي آزمايش خون و سطح هورمون مردانه (تستوسترون) متوجه مشكلات فرد خواهد شد كه فرد را به يك متخصص اورولوژي يا يك متخصص سلامت (روان روانشناس يا روانپزشك) كه در زمينه اختلالات جنسي تخصص دارند، ارجاع خواهد داد.

در صورت معمول زمان رسيدن به *** آقايان چيزي حدود ۴ تا ۸ دقيقه است كه البته اين عدد با شرايط سني، جسمي و غيره هر فرد متغير خواهد بود. انزال زودرس زماني اتفاق مي‌افتد كه مرد در حين رابطه جنسي زودتر از آنچه كه خود يا شريك زندگي‌اش بخواهد به *** مي رسد. زودانزالي يكي از شايع ترين مشكلات جنسي است كه تخمين زده شده از هر ۳ مرد، ۱ نفر دچار آن مي گردد.

عواملي متعددي مي تواند باعث بروز اين مشكل در آقايان گردد كه شامل:

دوري كردن از رابطه جنسي در يك بازه زماني طولاني

خودارضايي در سنين نوجواني كه ممكن است با نگراني و در سرعت بالا انجام شود.

مشكلات رواني و عاطفي همچون: افسردگي، استرس و اضطراب كه از مهم ترين عوامل براي بروز چنين مشكلي هستند.

برخورداري از بيماري و يا استفاده از داروهايي خاص

استفاده از مواد مخدر

كمال گرايي در رابطه جنسي

تجربيات بد جنسي يا سوء استفاده جنسي

اختلال در نعوظ

راه هاي درمان انزال زودرس:

در برخي موارد، درمان انزال زودرس ممكن است شامل انجام اقدامات ساده باشد. يكي از اين اقدامات انجام تمرينات ورزشي مانند: تمرينات كف لگن است (ضعف عضلات كف لگن ممكن است توانايي شما را براي به تاخير انداختن انزال مختل كند) .

 

براي انجام اين تمرين:

عضلات كف لگن خود را سفت كنيد، انقباض را به مدت سه ثانيه نگه داريد و سپس سه ثانيه استراحت كنيد، اين كار را چند بار پشت سر هم امتحان كنيد. اين تمرين را در حالت نشسته، ايستاده يا راه رفتن نيز انجام دهيد.

استفاده از كاندوم

كاندوم ممكن است حساسيت غير مجاز مي باشد تناسلي را كاهش دهد، كه مي تواند به تاخير در انزال مردان بسيار كمك كند.

استفاده از ژل تاخيري

ژل تاخيري يكي از محصولات بسيار كاربردي براي درمان زودانزالي در آقايان است. اين كرم‌ها و ژل هاي بي‌حس ‌كننده حاوي يك عامل بي‌حس‌كنندگي مانند: بنزوكائين، ليدوكائين و غيره هستند كه بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقيقه قبل از رابطه جنسي روي غير مجاز مي باشد تناسلي استفاده شود تا حس را كاهش دهد و به تاخير در انزال كمك كند. ژل تاخيري انيگما لانگ لاو محصولي است كه بر پايه آب ساخته شده و به افزايش زمان نزديكي و كترل *** كمك مي كند. اين محصول را مي توانيد بدون نسخه و با مراجعه به سايت انيگما به صورت آنلاين خريداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۴:۱۲ توسط:sadeghi موضوع: نظرات (0)